Saturday, July 31, 2010

Doa Seorang Hamba-Mu

Ya allah ,Ya allah ,Ya allah

Ya Rahman Ya Rahim Ya Aziz

Ya Sami’ Ya Basit Ya Latif

Selawat dan salam ke atas kekasih Allah

Muhammad dan sahabat-sahabatnya

Ya Allah

Aku hanya mahu bermanja dengan – Mu

Tiada sesiapa yang dapat memahami diriku

Kecuali Engkau Ya Robi

Ya Allah

Jika keadaan ini lebih baik bagiku

Yang aku sendiri tidak mengetahui hikmahnya

Maka kepada Engkau aku menyerahkan seluruh umur dan usiaku

Ya Allah

Cuma apa yang aku harapkan

Kasih dan rahmat serta keradhoaan dari-Mu

Teruslah Kau menghidupkan pelita hatiku

Agar aku menjadi seorang hamba-Mu yang taat dan setia

Agar aku tidak malap memikul tanggungjawabku

Walau amanahku terasa berat

Aku sahut dengan keyakinan dan ketakwaan kepada Allah

Amin

No comments:

Post a Comment