Monday, August 02, 2010

aku dan Dia

Hari pertama aku disini aku menangis teresak-esak. soklan pertama Aku lahir kesini buat apa yea?Disini sanggup aku berlumba-lumba bersama rakan yang lain.. Akhirnya dari yang berjuta-juta itu aku yang menang.Hebat!!!!!tapi....adakah aku muncul disini suka-suka sahaja. INGAt kamu dah ada perjanjian dengan Dia....EMHHH.....terlaksana atau tidak agaknya.Tarik nafas panjang lalu dihembusnya.Allah Huakhbar....banyak nikmat aku dapat secara percuma tetapi ada masa aku lupa benda yang diberi degan percuma itu.Aku banyak merungut bila Dia bagi tekanankan.Tetapi jika dia bagi aku nikmat aku melompat-lompat....adakah aku lupakan itu dari Dia???Betul kah cara aku ini.Kadang-kadangkan bila aku bersama-sama kawan-kawan aku! aku lalai dari mengingati Dia.....Ya ALLAH banyak nya kesalahan aku lakukan pada Dia.Dia Amat baik,amat penyanyang,Amat pemurah,dan Penyabar....Asalnya pada mulanya aku mati,lepas itu aku dihidupkan dan aku dimatikan pula dan akan dihidupkan kembali(amat mengerikan dan menakjubkan proses ini)aku terfikir juga apa nak buat ni kan atas alam ini kan,adakah berhibur?adakah mengejar pangkat darjat?adakah inginkan pujian dari sisi manusia yang tak mempunyai apa-apa kuasa??adussssss amat banyak persoalannya...Tapi adakah Dia Redhoakan aku....maafkan aku,,,aku sedih...aku takut...maafkan aku

No comments:

Post a Comment