Monday, August 02, 2010

jihad

aku diciptakan oleh ALlah untuk beribadah kepadanya setiap masa.Itu lah aku punya tanggung jawab yang paling besar kan 'disini'....Tapi macam mana ibadah yang Allah terima yea??
adakah aku sekadar mengucap dua kalimah syahadah,solat lima waktu sehari semalam,berpuasa di bulan ramadhan,mengeluarkan zakat dan menunaikan haji jika berkemampuan?????..... adakah aku boleh masuk syurga Allah yang amat indah itu kelak.....?????
so kenapa zaman nabi dulu sampai nyawa mereka terancam kan.berlapar.kurang tidur pada waktu malam dan berjihad harta dan diri...Ya Allah tiada tuhan yang disembah melainkan Allah....
ya allah berilah petunjuk keatas diriku ini agar aku mendapat redho Mu...aku adalah seorang hamba abdiMU(taat dan sujud) sahaja....
aku tidak memiliki apa-apa....Aku hanya meminjamkan sahaja dari Mu...tetapi adakah aku menghargai pinjaman itu dan menjaga sebaik-baiknya.
Jihad amat memerlukan pengorbanan yang banyak.
Sanggup melakukan apa sahaja demi Allah yang Esa tika senang dan sempit.Ingat kita akan kembali kepada Nya jua.Berjihad lah sewaktu kita wujud di alam ini demi ALlah dan Agama....

No comments:

Post a Comment